27-11-2012

Dol op Prins Valiant

Mijn zoon is momenteel helemaal gek op stripboeken. Vooral, die over prins Valiant. Vorige week nam ik vier van die grote, zware boeken mee uit de bieb. Blij dat hij was. En ik zie dat hij ze leest. Ondanks zijn dyslexie en tegenzin in lezen, spelt hij de tekst. Nou, dan moet het wel erg interessant zijn.



In deze boeken staan geen tekstballonnen zoals bij andere strips maar verhalende blokken tekst binnen de tekening. Over de geschiedenis van Prins Valiant verwijs ik je naar de link in de eerste zin.

Hoe denk jij over stripboeken?


4 opmerkingen:

  1. ooohhh zijn die er nog in de bieb.....die las ik als kind als stripboek, en ben nu al ruim over de 50...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb niets met stripboeken, maar mijn jongens zullen het wel gaaf vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind stripboeken leuk! Ook voor onze 8-jarige! Wel moet ie in bed wat anders lezen; een 'echt' boek. Op de bank beneden mag de Donald Duck. We hebben een tijd een stripmap gehad, maar die is nu opgezegd, er zaten teveel 'sex-drgs-crime' strips bij. Daar wil ik hem nog even voor behoeden!

    Nog bedankt voor je reactie bij mij:)

    PS: zet woordverificatie voor reacties uit, maakt het prettiger reageren:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze horen erbij! Ik groeide op met genoeg stripboeken, zoals Asterix en Obelix en Kuifje en Guus Flater en Billy Turf! Wie kent die nog, die laatste?

    Daarnaast is 'gewoon' lezen natuurlijk een feest ;-)

    Fijne Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen